sunnuntai 18. syyskuuta 2011

Rutiineita

Eräs ystäväni, käytettäköön hänestä nyt nimeä "Markku" (nimi muutettu?), jaksaa aina nauraa minulle koiranäyttelyissä. Hänestä on huvittavaa, kun istun retkituolissani alkuaskareiden jälkeen kuppi kahvia mukitelineessä ja päivän sanomalehti kädessä. Toisaalta, minä naureskelen hänen tavalleen tehdä kaikki mahdolliset asiat kauluspaita päällä. Näihin kuuluu esimerkiksi lehtien haravointi ja lumityöt. Siitä näystä minulle tulee aina mieleen Myytinmurtajien Jamie Hyneman.
Viime aikoina omaan lehdenlukurutiiniini on tullut tosin muutos. Edelleenkin kannan kaikki tavarat, kuten näyttelyteltan, tuolit, koirien tarvikelaukun, kylmälaukun, viltit ja peitot sekä häkit autolta näyttelypaikalle, pystytän näyttelyteltan, kasaan häkit ja tuolit sekä asettelen muut tavarat paikoilleen. Mutta tämän jälkeen en enää lehteä lue. Ja tähän on syynä kielitaidottomuuteni. Saksan kieli kun ei suju ja suomalaisia lehtiä ei todellakaan ole täällä saatavissa. Mutta onneksi on älypuhelimet. Puhelimellani nettilehtien lukeminen sujuu vaivattomasti, mutta uutiset ovat valitettavasti kovin lyhyitä ja suppeita. Eikä se näkykään ole enää yhtä huvittava kun kädessä on pikkuruinen puhelin vs. Aamulehti. Teidän, KNAM

2 kommenttia:

Maud kirjoitti...

Kyllä KNAM:illa on hankalaa nyt :( Miten olisi iPadin hankinta, ruutu on isompi, ja lehtiä pystyy lukea kokonaisuudessa (tai nettiversio ainakin)?

Tsemppejä!

Laskos / KNAM kirjoitti...

Muuten hyvä, mutta iPad = iPhone isommalla ruudulla (plus pikku eroja) ja mulla on jo iPhone jolla saa myös luettua kokonaisia lehtien nettiversioita. Mutta ei se oo sama. Ystäväni "Markku" ei sais samaa kokemusta minut nähdessään ja toisekseen mun sormet ei olis enää painomusteessa eikä lehden sivut lentelis tuulessa.

Ja ennen kaikkea, jälkikasvu kuitenkin vaan hajottais sen vehkeen. Eikä mulla oo 600€ rahaakaan... Ne rahat meni näyttelyilmoihin.